Rabu, 15 Jun 2011

kuah tumpah ke nasi

assalamualaikum...
lambat update hari ni....
sampai opis... layan isi perut dulu... lapar... semalam balik lewat (ape kena mengena dgn lapar... huh)
ok... tajuk masih lagi pasal makan... tapi nak tunjuk perangai anak... ;p
hehehehe...
jilat pengadun mixer... 

dulu-dulu Maria dgn adik lelaki Maria pun buat perangai gini... lepas mak siap bancuh kek... dah tuang aduanan kek tu dalam acuan + gi bakar... kitaorg berebut nak 'selet' saki baki bancuhan tepung dalam mangkuk kek dgn senduk yg mak guna... hehehe... best wooo jilat tepung mentah tu... dapppp... hihihi...

sekarang ni Maria adun kek pakai mixer... lepas letak je adunan kek tu dlm oven... mmg anak-anak la pulak berebut nak amik mangkuk dgn besi pengadun mixer tu... hehehe... teringat zaman masa kecik dulu... nak marah pun tak jadi... sebab dulu Maria pun buat jugak... ok je tak sakit perut... kalau sakit perut kompom kek buatan Maria tak bole di makan la kan... ^_^

14 ulasan:

  1. hoih~saya tak pandai buat camtu~~haha~~

    BalasPadam
  2. haha...mama yg sporting..naseb bek mama dia wat gitu...kalau x fre2 kena marah

    BalasPadam
  3. misscha : tak bole marah sbb dulu pun buat gak... hehehe

    BalasPadam
  4. senang, tayah susah basuh part2 yg tersorok tu... ekekkee

    BalasPadam
  5. Lynn : ha ah laaa... dah bersih kan... ;p

    BalasPadam
  6. huhuhu, rasanya ramai yang ada kenangan cam gini kut....

    BalasPadam
  7. su pun sama suka jilat, dan aqil pun bila rasa sedap, suka nak jilat lagi. hehe

    BalasPadam
  8. Sue : sedap kan... padahal telur mentah, tepung mentah dgn gula... hehehe

    BalasPadam
  9. semua budak suka cream kan.,.

    BalasPadam
  10. kakpah sampai sekarang pun suka selet bekas adunan ngan jari dan jilat. sedap aper...

    BalasPadam
  11. akak ??? ... sampai sekarang...

    saya buat gak... tapi utk rasa je la... ok tak ok rasa kek saya... ;p

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails