Sabtu, 18 Jun 2011

haruskah aku ucapkan?

bulan lalu hari Ibu...
bulan ini hari Bapa...

haruskah semua itu kita raikan?...

tanpa hari-hari seperti itu... tak bermakna kah ayah dan ibu dalam kehidupan?...

tak bole kah kasih sayang pada ibu dan ayah kita tunjuk dan ucapkan bila-bila masa sahaja?

mestikah pada hari2 tertentu begini sahaja kita berkumpul makan-makan seluruh keluarga?

entah... saya tiada jawapan utk semua soalan itu...
budaya saya membesar - saya tidak pernah meraikan hari-hari begitu...

cuma bila sudah berkahwin keluarga en.ejaM pulak meraikan hari-hari seperti itu... hinggakan saya rasa kesian pada ibu bapa saya sendiri yg tak merasa situasi diraikan seperti itu...

tapi en.ejaM saya seorg yg fleksibel + rasional... dia pun bising pasal adik-beradik dia sibuk nak buat sambutan-sambutan + makan-makan ni semua... hehehe...
'caya la Bang... kita mmg satu kepala... malas dgn event2 mcm ni... i luv u my dear... eh... nnt lagi 10 tahun klu anak tak buat apa2 masa Hari Bapa jangan merungut ye Bang...' ;p

p/s : nak kena ucap 'Selamat Hari Bapa' jugak ke kat 'abah' ?... hehehe

3 ulasan:

  1. da jd budaya skang ni kan. mmg time kita dulu tkde pun sambut2 ne.

    BalasPadam
  2. itu la Reen, dah la beday kena sambut, hari Ibu, Hari Bapa, Hari Guru pun nak buat, tak masuk Hari Raya dgn cuti-cuti umum lain mcm Tahun Baru, awal Muharram, awal Ramadhan lagi... letih la nak menyambut segala hari ni...

    BalasPadam
  3. kita sambut dengan masak special sikit dan makan2 kat rumah ramai2 anak beranak rasanya pun dah cukup dah...

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails