Rabu, 1 Disember 2010

cari cara legakan sakit kepala...

eh eh... petang-petang begini... dgn hujan yg manja-manja... rajin pulak akak menggoogle petua... iye menggoogle petua melegakan sakit kepala...

kenapa?... dah 3 hari berturut-turut... since demam hari isnin hari tu... sakit kepala akak tak kebah... demam je yg lega... kepala tak lega... sakit bukan pening... rasa berat... kalau menunduk utk rukuk / sujud lagi kritikal sakit nye... rasa cam ade batu plak atas kepala... huh...

hasil google ade bbrapa blog cite petua yg sama... guna daun sirih... ramas dlm air yg dicampurkan dengan seketul garam jantan... pastu air tu lumur/jerlum kat kepala...
ok... daun sirih tak masalah... pokok ade kat rumah... garam jantan mcm mana nak kenal???
ade sesapa tau?

13 ulasan:

  1. SAMA2 LA KITA SAKIT KEPALA :-)

    BalasPadam
  2. k'maria..garam pn ada jantan betina ker? hehe..

    BalasPadam
  3. garam jantan tu garam kasar rasanya kak..

    BalasPadam
  4. kena mintak kat org jantan la kot.. heheheh

    kedai rempah ratus ke singsei ke..ade kot... ke kedai rempah india...

    BalasPadam
  5. ---Cuma ana selalu letak seketul garam kasar. Ada orang panggil garam jantan. Tak kenal garam kasar? Nanti ana pergi dapur ambil kejab--

    yg ni sy copy paste dr satu blog...

    BalasPadam
  6. garam yang dibeli oleh jantan.. agaknyer.. hahahaah..:)

    BalasPadam
  7. garam yg ketul ketul mcm batu tu kut..

    BalasPadam
  8. Aduh Sue... tak tahan... ape benda pun tak leh nak buat :(

    BalasPadam
  9. Tuan Puteri Nur... akak pun tak kenal mana jantan mana betina ;p

    BalasPadam
  10. la iye ke Aisyah... alahai akak ingat camne rupe la garam jantan... ;)

    BalasPadam
  11. ngade la nko ni cik bedah... mintak kat org jantan plak... :)

    BalasPadam
  12. hunny nko ni pun sama mcm cik bedah... cheh :)

    BalasPadam
  13. itu la Reen... kot garam kasar la tuh :)

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails