Isnin, 8 November 2010

sian Luqman... :(

salam kawan-kawan...

hmmm... lepas 3 hari tak leh masuk entry... hari ni dah bole... huhuhu... bband le yg problem... server connection no respond... mengom betul... mencik!... nnt tghr nak gi maxis tanya... ape kes?

 ok... ape cer?... banyak cerita nak cite... cuti 3 hari ni Maria mmg tak kemana-mana langsung... huhuhu... tak besh!... sbb?... en.ejaM cuti hari jumaat raya tu aje... dan jumaat tu Luqman kena alergi + demam yg teruk...

psl ape?... mlm tu jam 2 pagi blackout... Maria buka tingkap + panas... then ktorg kena serang nyamuk kampung... gilo besar... sengat sakit yg amat... klu dah Maria pun bengkak2 kena gigit nyamuk... apa lagi Luqman... pagi tu bengkak gigitan nyamuk dia jadi mcm gegata... habis satu badan dia... lepas solat jumaat bawa pegi klinik... doktor terus bagi injection utk alergi... masa tu Luqman dah demam panas - 40'c... sian dia... sori gambar dah tranfer kat lappy tapi tak leh nak download... entry tak leh masukkan... :(

malam tu baru Luqman nampak lega skit... tp masih demam... cuma bukan demam terlampau...

tp esok nye lepas tengahari Sabtu... Luqman demam balik... merengek sepanjang hari... bila dia lelap, Maria bangun tinggal je dia sedar... huhuhu... letih kena baring je sebelah dia... tunggu dia tido betul baru bole tinggal masak + mengemas... 4 jam sekali bagi ubat demam... tp pun masalah... Luqman tak nak makan ubat... kena paksa... :(

malam Luqman still merengek... tak sedap badan... bila Maria tampal cool fever marah pulak... sibuk minta buka... hampir pukul 4 pagi baru Luqman lena... masa ni badan dia dah sejuk... erghhh... Maria ngantuk... tak cukup tido... dah start bersin... huhuhu
pagi ahad tu... masih tepek cool fever kat dahi... dah ok sket ;p

uikkk... kamo kebah demam terus pandai main game boy ke?... aduii ini anak... mmm
Alhamdulillah... petang semalam Luqman dah lega... badan dia pun dah sejuk... ubat demam pun dah tak amik lagi... lega Mama... bole pegi keje ngan rasa senang hati... ;p

9 ulasan:

  1. aler siannya luqman...sampai berair idung dan mata...
    moga cepat sembuh ye nak...

    BalasPadam
  2. harap cepat sembuh ye.. luqman

    BalasPadam
  3. lahai kesiannye luqman. tgk muka dia pun merah padam tu. mesti panas sgt dlm badan dia tu kan

    BalasPadam
  4. susah hati kita kalau anak2 demam. kita yang ikut tak boleh tido dan buat keje.
    alhamdulillah dah shat.

    BalasPadam
  5. time kasih mak ratu kebaya... ;p

    BalasPadam
  6. ha ah nOj... suhu badan dia 40'c... nanges mama dia tiap kali amik bacaan suhu badan ;p

    BalasPadam
  7. bukan tu je kak pah... silap-silap Mak pun ikut demam lepas dia kebah ;p

    BalasPadam
  8. ala.. sian dia. bisa nyamuk agaknye. nyamuk kg memang bukan alang2.. hehe

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails