Selasa, 18 Oktober 2011

mana hilangnya?

aduhhh... sebak pulak pagi-pagi ni... ni sume pasal hot fm la sambung cite pasal budak umur 2 tahun yg kena langgar dgn van kat China nun...

ok... malam tadi masa Buletin Utama, Maria dah tengok... dah cite pasal budak tu jadi berita utama kan... harus la tonton (Maria tonton berita 15 minit pertama je.... lepas tu dah tak tengok dah...) masa tengok berita tu Maria dah sebak dah... masa tu dah la tengah makan... terus patah selera... huh...

sedih sangat tengok budak kecik tu kena langgar... van + org yg langgar tu pun bole buat tak tau... jalan terus... pas tu org yg lalu lalang pun lalu tengok 'bodo' je... macam takde perasaan langsung... yg jalan kaki... yg bawa motor... elak-elak mcm tu je... paling tak tahan bila ada van/lori kecik lalu (ni pun 'bodo' + sewel) dia main langgar je!... mental apa diorg ni?

nasib baik la ada sorang nyonya tua pengutip sampah tu ketepikan budak tu... klu tak ntah dah lenyek mcm mana gak nya... :(

Maria mula la nak merungut + mencarut... 
'itu la makan b***... perangai pun macam b***... langsung tak ada perikemanusiaan... huh...

*****

jauhkan la... mudah-mudahan org kat Malaysia ni tak la perangai nya begitu... Maria terkenangkan satu perangai Nayli - melintas jalan sesuka hati... hadui... mmg slalu je Nayli kena marah pasal hal ni... dan Nayli pun pernah hampir kena langgar pasal melintas jalan ni... ikut dia main lari je... sampai satu peringkat Maria pegang tangan dia kuat-kuat (cengkam) tak nak terlepas... tapi si Nayli ni... kejap berlari pegi kat abah dia... kejap karang ada kat Mama... haih geram dgn fiil Nayli yg satu ni... ye la... takut terkena langgar... org mesti salahkan kita mak bapak tak jaga anak... ye tak :(

ok la gi mamam dulu... lapor... ;p

13 ulasan:

  1. tu la maria.. menangis akak masa tgk tu. mungkin betulla ckp maria tu. byk sgt mkn cik 'b'. perangai pun dah serupa haiwan..

    BalasPadam
  2. tak tgk pun video tu. ramai da upload. seme komen cam sebak tgk - jadi takmo tgk.

    BalasPadam
  3. OneSimpleMother : sedih kan... bila manusia dah tak berperikemanusiaan... :(

    BalasPadam
  4. PUANSTOBERI : klu takmo tengok baik jangan... nnt sedih sangat... tp aku dah tertengok kat berita... mau tak meleleh air mata... huh

    BalasPadam
  5. budak tu parah khabarnya~haih~

    BalasPadam
  6. alahai sedihnya...kalau aku pun tak gamak nak tgk..
    manusia makin moden makin hilang waras akal fikirannya...huhu..
    mintak org2 malaysia tak sampai tahap mcm tu...


    aku pun selalu marah kat anak aku si abang tu, dia masih tak pandai lagi nak melintas jln walau aku dah ajar dia berkali2...main lari jer...adoi la...

    BalasPadam
  7. meremang tgk video ni dalam berita smlm

    budus betul org yg langgar tu

    BalasPadam
  8. wahida : itu la... aku pun risau anak aku yg sorang ni... aktif ntah hape-hape...

    BalasPadam
  9. NM02 : memang nak menyumpah kan 18 orang yg bangang kat video tu...

    BalasPadam
  10. e-na tgk kt fb video tu...sebak..sampai cam tu sekali masy deyrang ye...xde perikemanusiaan langsung...nasib baik e-na kat jepun bkn kat china...

    BalasPadam
  11. arkitek2 se malaysia kat penang...seronok ler org2 kat hq

    BalasPadam
  12. akak tgk kt FB mlm tadi....mmg tragis sungguh...sedih + trperanjat + terkilan n mcm2 perasaan...budak kecil tu umpama anak kucing digilis sesuka hati..manusia sekeliling pula mcm xada perasaan....

    Tapi kalau xsilap akak, undang2 negara china, sesiapa yg menolong mangsa akan turut didakwa..sbb tu agaknya masing2 buat tidak perduli...

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails