Khamis, 14 April 2011

akhir nya... pergi juga...


kitaorg... tak pernah usir... dari hari pertama diorg datang tanpa diundang...  walaupun ktorg tak berapa menggemari kehadiran diorg...
ingat lagi pasal diorg? entry pertama di sini...

sudah nya Maria suruh en.ejaM alihkan mereka ke belakang rumah... buatkan tempat utk mereka... en.ejaM susunkan lebihan kayu jadikan dinding... dalam nya sediakan kotak utk tpt tidur mereka anak beranak... tutupkan sebahagian atas kotak agar mereka tak terkena tempias kalau hujan... nampak nya ok... mereka selesa... hidup la diorg 5 beranak kat belakang rumah Maria dgn gembira...


tapi anak-anak tsbt dah semakin besar dan semakin nakal... dah pandai panjat keluar dari kawasan 'rumah' diorg... Maria tak suke... Maria selalu jentik telinga diorg kalau diorg keluar... dan angkat letak balik dalam rumah diorg dan pesan - 'duduk diam-diam dalam nih... biasa ni keluar-keluar pulak...klu keluar lagi Mama jentik lg telinga awak'... dan biasanya budak-budak tu baik je... diorg takkan keluar punya la... klu keluar pun bila Maria dah takde kot... hehehe


Maria pun tak brape suke area rumah diorg terutamanya bila ada bau tahi... slalunya bila ada bau... Maria akan cakap dgn en.ejaM 'bang anak angkat awak berak tu... busuk... gi la tengok...'
baik nye en.ejaM... tertonggeng-nonggeng la dia mencari mana taik anak kucing tu... sodok... pegi buang... baikkan en.ejaM saya... *_*

tapi malam kelmarin ktorg dengar bunyi anak kucing bising-bising kat luar rumah... ktorg takde la nak sibuk-sibuk keluar nengok... intai dari dalam rumah je... nampak la ibu kucing tu tengah ngajak anak dia berjalan ke mana ntah...

dan... pagi tadi... mmg dah clear... diorg dah pindah... 'rumah' tu dah kosong pun...

agak nya ibu kucing tu kecik hati kot Maria slalu marah anak2 dia main2 kat laman belakang tu... tak pun ibu kucing tu kecik hati Maria bising2 anak dia berak kencing sepah-sepah tak cuci ?... i'm sori....



10 ulasan:

  1. ha... kan dah merajuk...
    hehehhee...

    BalasPadam
  2. bagusnya majikan kucing ni... hehehe...

    BalasPadam
  3. hehe.. dapat bygkan kak mari jentik telinga kucing tu. su pun selalu buat, tapi dgn kucing yg bela la.. hehe.. tapi klu ada kucing bagus juga, cik ti takut nak datang..

    BalasPadam
  4. Lynn : tak pe la... tak rela ku pujuk... ;p

    BalasPadam
  5. NM02 : ktorg bukan majikan - jd mak bapak angkat (ngaku) sekejap je... ;p

    BalasPadam
  6. Sue : area rumah akak, rumah belah kanan ada musang pandan, rumah belah kiri ada kucing... insyaAllah ok kot... 'bodyguard' ada kiri kanan... ;p

    BalasPadam
  7. Lazyf : sedih ke ? sian awak...

    BalasPadam
  8. nasib baik ko jentik je kak.kalau kita........kena penendang.hehehehe.

    BalasPadam
  9. uikkk... gilo ganas nko nih... *_*

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails