Khamis, 5 Mei 2011

alergi lagikkkk...

alahai luqman... 
mmm... dugaan nak membesarkan anak... lepas satu... satu hal lagi... 
kali ni pulak pasal alergi si Luqman... Maria mmg perasan Luqman ni dulu-dulu (dulu la... lama dulu...) kalau kena gigit nyamuk mmg teruk jadi lebam... org lain takat bintat je kan... dia tak... bengkak!...

tapi itu dulu... skrg ni dah ok sikit... klu kena gigit nyamuk setakat sekor-dua tu takde hal la kat belakang rumah nun... kulit Luqman dah kebal dah...

tapi jangan klu yg datang gigit tu 7-8 ekor... mmg Luqman kalah... ni mmg terbukti... sbb baru ni ktorg pegi Atuk dia... Luqman kena gigit semut... habis betis dia kiri kanan kaki... pastu kat tapak tangan pun kena... gak nya dia tepis semut yg gigit kaki... pastu semut tu gigit tangan pulak... haih... sian... masa kat rumah Atuk tu dah sapu la minyak gamat... ingatkan ok je... rupanya semalam petang naik gegata... tengok sikit... Maria biar la... anggap tu bekas kena gigit yg bengkak... ok kot...

sekali pagi tadi... satu badan dia penuh gegata tu... aduhai...okeh... 1st aid kat rumah mmg simpan calamaine lotion... sapu siap-siap untuk legakan sakit + gatal dia... tu pun tak abis merengek... call opis - britau masuk lewat... pukul 9.30 pg gi klinik... alhamdulillah doktor pun dah ada... doktor check lung dulu - lung ok... lega... takut alergi tu infect pada lung... klu bengkak kat salur penafasan mmg kena hantar hospital... huh takut... 

ini pipi bengkak bukan pipi tembam... warna merah alergi tu kena flash... tak nampak sangat la pulak... ;p

lepas check sume kaki-kaki... tangan... badan... doktor bagi ubat alergi dgn ubat tahan sakit/gatal... calamaine sambung sapu setiap 2-3 jam pun takpe... 

then hantar luqman balik rumah pengasuh... drama air mata la pulak... haih... 
'Luqman la Luqman... Mama keje la sayang... ni pun dah dekat pukul 10 tau... babai... nnt petang Mama amik balik yerrr...'
^_^

9 ulasan:

  1. kesian kalau bebudak kena gegata kan kak.aku yg da tua ni pun xtahan.

    BalasPadam
  2. itu la... tadi sampai ke muka bengkak dia... sian... :)

    BalasPadam
  3. apa nak buat kak... rezeki dia... sabar je la... :)

    BalasPadam
  4. samal ah Abang luqman.. Kulit dia kalah..

    BalasPadam
  5. saya suker sesapa yang nama luqman. rasa mcm ada satu kekuatan pada nama tu

    BalasPadam
  6. nak buat calon menantu ? ^_^

    BalasPadam
  7. siannya....nampak lagi merah kat pipi tuh

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails