Sabtu, 4 September 2010

masih demam...

salam kawan-kawan....

entry ni ditulis sebelum Maria pegi klinik utk kali ke-2... Nayli masih demam lagi...masuk hari ni dah hari ke-empat... dan hari ke-3 dia makan antibiotik... sepatutnya lepas 24 jam pengambilan antibiotik Nayli dah bole kebah... tapi ni masih lagi panas badan... tak sempat 6 jam utk next ubat... badan dia dah panas balik... cool fever tak leh cakap la... dah sekotak habis... huhuhu...

malam tadi lagi la buat Maria risau sangat... Nayli makan ubat demam jam 11 mlm... tapi masa Maria check suhu badan dia pukul 2 pagi... badan dia masih panas lagi... huh... tak leh jadi ni... ambil towel - basahkan... dan lap kepala Nayli... ganti cool fever dia yg dah nak kering... sambil tu lap-lap lagi kepala Nayli... pakaikan dia jacket lengan panjang dgn stokin sbb tengok dia gigil2 mcm sejuk sgt... sudah nya Maria tak tau terlelap sblah Nayli pukul brape...

jaga balik sbb rasa sakit badan... dah tido duduk tepi katil... mau tak lenguh... :)... rasa kepala Nayli... sejuk sket... terus gi bilik + sambung tido... tak tengok jam dah... alih-alih tak lama bunyi alarm... 4.30 pagi... huhuhu... ngantuk nyerrrr....

gerakkan en.ejaM... minta tolong dia siapkan nasi sahur ngan lauk telur goreng je + makan ngan kicap... mmg mata tak larat sangat... huhuhu... Alhamdulillah en.ejaM tolong buatkan... pukul 5.15 dia gerakkan Maria ajak makan... kakak Laila dah siap menunggu nak sahur... bagusnya kak long nan satu nih... :)

lepas subuh... tido balik... langsung tak kemas dapur... ngantuk gile walaupun dah kena air... huh... bangun pukul 8 baru basuh pinggan... hehehe...

ok la... ni jap lagi nak gi klinik... dah call klinik appointment pukul 11... harap-harap Nayli ok la lepas ni... ni pun badan dia dedar lagi... susah hati betul Mama bila anak sakit macam ni...

p/s :  tak larat... asal anak demam mesti penat tak cukup tido... :( jadi ke projek nak buat biskut hari nih... huh...

Tiada ulasan:

Catat Komen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails