Khamis, 25 Ogos 2011

bila malas...

*pagi-pagi dah letak entry makanan... jgn marah ahhh...*

masak apa yg ada utk berbuka petang semalam... janji makan nasi... harus nasi... ;p

satu lauk pun ok... ada sambal itu bagus... ada sayur jadi bonus... ;p

tapi sbb ni menu org malas... lauk dan sayur di satukan... ikan kembung di masak tempoyak dgn taugeh kampung... haaa... kan itu lauk ikan dan sayur... ;p

kawan kan dgn sambal kentang... jadi la... janji ada pedas...

masih ingat term 'menu sepinggan lengkap' dulu-dulu la selalu je baca istilah ni (skrg jarang dengarkan?...) maksud dia sepinggan hidangan tu lengkap karbohidrat + protien + lemak + serat... dan segala la... contohnya sepinggan nasi paprik - ada nasi, ada lauk ayam serta sayur dan berkuah... suke mcm ni... 

tapi Maria nak tukar jadi 'lauk sepinggan lengkap'... ok kan... hihihihi... kat situ la lauk... kat situ juga sayur nya... kat situ sekali kuah... ;p

5 ulasan:

  1. tunggu entry bila rajin saya la kalu cam gini...hehehe...

    selamat hari raya kak...

    BalasPadam
  2. dah hujung2 ni xtau nak makan ape kan kak

    BalasPadam
  3. ohohoh.. mak selalu ajar..
    kalau masak.. mesti ada pedas, sayur dan kuah..
    kalau makan mesti ade karbo, protien dan vitamin....

    nasi goreng la paling sesuai.. dan tom yam la kan...
    heheehheeh

    BalasPadam
  4. tauge kasar tu ek. Aku pun sker. masuk kat tempoyak pun oke, goreng kicap pun oke. Hihi.

    BalasPadam
  5. sedap tuh...shikittt...ngeee

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails