Rabu, 2 November 2011

doktor gigi Maria

hehehe... sejak bila dah tukar profession ntah... ngeeehehehe... jangan tak percaya... Maria mm bole jadi doktor gigi tau... dan ini bukan 1st time... dah 3-4 kali Maria jadi doktor gigi (tanpa tauliah...) ;p

kisah dia mula dah beberapa hari dah... kakak Laila sibuk gigi dia goyang... tapi Maria malas nak layan (hehehe...apa punya Mama daaa...) dah tu Maria kata kat kakak... 'suruh la Abah tolong cabut gigi tu'... kakak tak nak dia kata 'kalau abah buat selalu sakit - takmo... nak Mama juga' ... alamak ngade la kakak nih... 

so malam kelmarin lepas dah siap makan malam... Maria pun siap-siap kapas gigi tu... suruh kakak duduk diam-diam... sambil Maria sentuh gigi kakak... Maria baca doa dengan selawat... pastu 'tap' sekali Maria sentap gigi kakak dah terkulai... hihihihi... kakak nanges plak dah... dia kata 'sakit'... mmg la mana ada cabut gigi sedap kakak oiii... ;p

gigi dah terkulai tapi tak tanggal lagi... darah pun dah keluar... Luqman yg tengok kecut perut 'eee... arah'... chait... Luqman ni saje la... kakak dah makin meleleh-leleh air mata bila dengar Luqman cakap darah... huk ala... Maria suruh kakak diam kalau tak mcm mana Mama nak tarik gigi tu keluar... pastu Maria arahkan Luqman amikkan tisu... hehehe tak kuasa Mama nak pegang ngan jari dgn darah-darah tu sume... sudahnya gigi tu selamat Maria tarik... idak la susah mana pun sbb gigi tu mmg dah tanggal... tinggal lagi tunggul dia sangkut sket je lagi...

terus Maria suruh kakak berkumur-kumur... buang darah yg ada... lepas kakak siap berkumur... Maria terus je sumbat tpt gigi tu dgn kapas gigi yg Maria dah siapkan... ok... siap... bayar 20 hengget!... heheheh

 'dah... dah... nanan nanes ye... dah hiap...'

gigi kakak... utk di cuci kendian disimpan di dalam balang... ;p

12 ulasan:

  1. salam maria - nampak nya kita serupa jd doc tak bertauliah :) ok apa ngeh..ngeh.

    BalasPadam
  2. saya yang baca ni pun seriau!

    BalasPadam
  3. Sue : tunggu lagi 3-4 tahun lagi... jd doktor gigi gak nnt... ;p

    BalasPadam
  4. lina : hehehe... hati kena keras kan? jd doktor gigi takde tauliah ni... ;p

    BalasPadam
  5. bujal : awak tunggu la lagi 6-7 tahun... nnt buat gak... ;p

    BalasPadam
  6. baru tat sat rasa2 gigi dgn lidah.. terus terfikir nak g dentist.. tup2 baca ada doctor gigi kat sini.

    BalasPadam
  7. ibundo : nak gi dentist tak berbaloi la Bundo... gigi tu dah nyawa-nyawa je... ;p

    BalasPadam
  8. Lynn : ada gigi rosak kah? ^_^

    BalasPadam
  9. Yan : ala akak... gigi susu boleh la kita layan... ;p

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails