Rabu, 6 Julai 2011

periuk nasi pulak... T_T

ini la... barang elektrik yg dah sampai expired date... baru je en.ejaM gantikan oven baru minggu lepas... sekali periuk nasi pulak buat perangai... huhuhu... sungguh tak best!

actually dari Isnin minggu lepas periuk nasi tu dah bagi signal - nak rosak... tapi agak nya sbb Maria puasa... niat nak masak nasi nak makan berbuka... bila Maria usik-usik + goyang-goyang sikit elok pulak dia menyala... 

tetiba hujung minggu baru ni mentang-mentang la planning masak lauk best-best... masa tu la dia padam terus... langsung takmo hidup dah... kecik ati sungguh!

 ni la rupanya periuk nasi ktorg yg telah berkhidmat 9 tahun lamanya... ;p
tengok beras pun ada lagi berendam dlm tu...dah kata tengah nak masak nasi kan... 
periuk ni hadiah kawen... saiz dia comel je... maksimum bole masak 3.5 pot... ok la utk ktorg yg tak berapa kuat makan nasi kan... sekali masak pun selalunya 2 pot... klu malas hujung minggu masak 3 pot bole terus utk makan malam... ;p

haaa... yg ni periuk nasi ganti... huh... hebat kan terus ganti on the spot... hehehe...
jangan tak caya... yg ni pun periuk nasi hadiah kawen tau... lama Maria simpan dlm kotak dia... 
hari ahad ri tu keluarkan la guna (dah nak masak nasi nak makan tghari...) yg ni periuk besar sikit dari periuk lama... bole la masak 7-8 pot sekali gus kot... sbb kat luar dia 1.8 liter

tapi Maria masak 3 pot je hari tu... hehehe... dpt la kerak kat bawah dia... ;p

11 ulasan:

  1. umah su plak water heater tgh bagi signal nak rosak, godek2 alhmdlh blh berfungsi balik. hehe

    BalasPadam
  2. dulu-dulu takder pun periuk karan. pandai je mak kita masak. banyak pulak tu dapat kerak.
    sekarang ni kalau dah rosak berdesup kita pegi kedai ganti yang baru...haha..
    lamanya kau simpan periuk tu maria. ada stok lain lagi ke incase yang ni pulak rosak nanti kehkeh..

    BalasPadam
  3. Ptt pun rosak dah 9 thn....

    BalasPadam
  4. Sue : hehehe... signal jgn tak signal... sedia je la... ;p

    BalasPadam
  5. sabo je la~~da 9 tahun kan~~sampai masa da~he~~

    BalasPadam
  6. ibundo : takde dah stok simpanan... klu rosak kena beli ganti la pulak... ;p

    BalasPadam
  7. pena rozie : lama kan... ;p

    BalasPadam
  8. bujal : soalan - saya cermat kan? ;p

    BalasPadam
  9. hadiah kawen ai pun byk yg tak pakai lagi.. hahaha

    dah masuk 7 tahun.. harap2 elok la kalu nak digunakan nnt

    periuk nasi tu baper lama yu simpan?

    BalasPadam
  10. NM02 : aiyoo... kan tulis dah... 9 tahun meh... ;p

    BalasPadam
  11. nasib ada standby..
    selamat ongkos

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails