Khamis, 7 Julai 2011

kemalangan kecil si budak kecil...

hari ahad lalu Luqman mengikut abah dia menaiki motor pegi ke kedai... ntah apa angin nya tetiba je nak mengikut... yg paling tak tahan sesampai di rumah Luqman kelam kabut nak turun sendiri dari motor... budget mcm dia dah tinggi sangat... 

dan mmg nak jadi pasal selipar Luqman tertanggal semasa dia turun... dan Luqman terpijak bahagian enjin motor yg panas... apalagi... meraung la itu budak kecik... Maria dari dalam rumah pun bole dengar suara dia menangis bagai nak rak... hmmm

petang tu... Luqman tertido keletihan menangis... Mama dia pun rasa nak tido sbb dah penat sgt melayan dia menangis tak henti... mana tak nya asyik la sapu gel ubat kat tumit dia... lepas sapu gel tu kena kipas pulak... nak bagi dia lega rasa sejuk-sejuk... kering je gel tu dia nanges balik... adui la... penat tangan Mama...

kelmarin Mama tengok lepuh kena motor tu dah ok... lega...

malam tadi... Luqman buat hal lagi... dia tolong abah dia goreng karipap... abah dia pun satu hal... nak tengok bola pun sibuk2 nak makan karipap... haih... pastu bole abah biarkan Luqman diri kat tepi kuali... Luqman pulak elok je pegang kuali panas tu... nak amik karipap tu kot... hadui laaa... mencicit-cicit budak kecik tu lari sambil menangis nak tunjuk tangan kat Mama dia... 

tengok pada kesan lepuh kat ruas-ruas jari Luqman... kemungkinan la Luqman pegang tepi kuali tu... alahai... Luqman... Luqman... lepas satu... satu... matcham-matcham la awak ni...

cover mata lebam lepas nanges... ;p

14 ulasan:

  1. hehe.. sian luqman.. anak laki mmg lasak la kak. aqil pun sama, lepas satu, satu keje dia buat :-)tau2 je dah nangis.

    BalasPadam
  2. Sue : luka lepuh ni lambat kering... sakit... sian dia...

    BalasPadam
  3. hihi.. memacam luqman ni kan. tp tu lah lelaki namanya. hihi :D

    BalasPadam
  4. PUANSTOBERI : iye la lelaki... sakit cari Mama jugak... ;p

    BalasPadam
  5. eh luqman kan hero...huhuh

    BalasPadam
  6. cikmOt : hero yg banyak parut... ;p

    BalasPadam
  7. Neo Luqman..
    heheehe
    lepas ni awak nk tolong ape lak luqman.. hero kata... mana leh nangis...

    BalasPadam
  8. cikbedah : hero tak bole nanges eh?

    BalasPadam
  9. bujal : time kaceh uncle - kata Luqman

    BalasPadam
  10. aduhai...

    memang matcham matcham la

    BalasPadam
  11. alahai siannya luqman..tgh lasak la umo dia ni..kena pantau selalu maria, bahaya ni..sib baik tak tumpah minyak panas dr kuali tu..

    BalasPadam
  12. NM02 : eh... matcham-matcham... ;p

    BalasPadam
  13. Princess Nur : kalau dgn kita 'Mama' dia... insyaAllah ok... ni dgn abah dia kan... paham la org lelaki...

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails