Isnin, 5 September 2011

cuti dengan biskut raya

okeh... jom mulakan panaskan blog yg dah sejuk dengan cite masa cuti 2 minggu lepas... haaa... basiii... hehehehe... nasib la... tu la sapa suruh tak hapdet blog... bz la... kan Maria dah kata Maria cuti nak buat biskut raya... 

jadi... mmg cuti sebelum raya tu Maria pulun buat biskut... penat tau... tapi berbaloi la... sbb modal beli bahan buat biskut lebih kurang rm180... biskut yg terhasil - bebalang-balang... kalau kira harga beli lebih rm300... so... puas hati... ;p

 my febret 
tart teratai... mesti buat ni dulu...
owh... Luqman pun dah suke biskut ni ... ;p

en.ejaM febret... 
biskut kenari ... nama penuh frambozen kenari... tapi ni gambar sebelum potong... yang dah potong-potong rupa dia macam kat sini... masa ni Maria lupa nak snap gambar potong2 sbb masa nak potong biskut ni kena tunggu sejuk betul baru bole potong... bila dah lama tu... lupa la... ;p

 anak-anak febret 
biskut cornflakes rangup... rangup sangat dah habis sebalang sblm raya lagi... ;p

 febret semua orang... 
anak-anak... family en.ejaM... family Maria kat kampung...kawan-kawan opis... ramai yg suke biskut ni...
Maria panggil biskut roda berlumpur... hehehe... puncanya masa Maria buat sesi celup dlm coklat cair... biskut tu terjatuh dlm bekas coklat... dah nya comot abis la... dah rupa tayar penuh dgn lumpur... tu la jd nama baru dia... saje je Maria panggil gitu...  hehehe... nama asal dia biskut intan terpilih... cun kan nama dia... sedap tau biskut ni... penuh rasa coklat... ;p

 yang ni buat utk bagi pada mak mertua... bagi 2 jenis biskut je... biskut roda dgn biskut cornflakes... biskut kenari tak bagi sbb biskut tu Maria belajar buat dgn mak mertua gak... apa kes nak bagi lagi... mak mertua mesti ada buat juga utk dia sendiri... ;p

ok... ada yg dlm plastik tu - kerepek popia sira... yg ni mmg Maria order 3kg... tiap-tiap tahun dgn opismate... sedap... lagi sedap bila dimakan sambil menonton tv cerita hari raya... hehehe... nak buat sendiri tak mungkin - sbb renyah sangat... rega pun ok sekilo rm20... ;p

 yg ni stok bawa balik kampung utk Mak Maria sendiri... biskut kenari tu pun kesukaan abah Maria... biskut roda dgn biskut cornflakes febret adik beradik dgn anak buah Maria...

stok tinggal kat rumah... hehehe... sume tu tinggal satu balang je skrg ni... selain dimakan oleh tetamu yg datang beraya... biskut-biskut tu sume di hadap oleh Laila, Nayli, Luqman dan en.ejaM dengan jaya nya... ;p

owh... kalau perasan ada biskut bentuk bunga yg belang coklat kuning kat gambar tu... ha... yg tu Maria beli dengan adik ipar a.k.a adik en.ejaM... support bisnes biskut raya dia la... biskut ni pun sangat sedap... namaya biskut Samperit Milo rege sebekas rm25... sape nak... nnt bole order dgn adik ipar Maria (untuk next year...) ;p

wokeh... habis sudah cite biskut raya Maria... sekian... ;p

7 ulasan:

  1. banyak lagi biskut raya? nak datang raya ni.
    selamat hari raya maria dan keluarga..

    BalasPadam
  2. ibundo : buleh... jemput la ke rumah... hujung minggu ni saya ada je di rumah... ;p

    BalasPadam
  3. selamat hari raya maria.. maaf zahir batin. maria bole up resepi tart dahlia dgn biskut kenari tu tak..? lama dah mencari tart ni. sekali dulu makan kat rumah makcik sedap tk terhingga. mana nak cari acuan dia ye? kalau bole maria show off sikit bentuk acuan dia tu.. biskut kenari kakak pernah buat tapi keras ketung baling dinding pun tak pecah.. hehehe

    BalasPadam
  4. banyak nya biskut raya dia.. :-)

    BalasPadam
  5. OneSimpleMother : selamat hari raya juga... tak perasan ye... resepi biskut kenari tu Maria dah link kan - klik je kan Maria suruh tengok entry yg gambar biskut dah siap potong... kat situ ada resepi dia... nnt bole cube ye... ;p
    yang biskut tart bunga tu... nnt kendian sket Maria up resepi dgn gambar acuan sekali ye... sib baik hari tu snap siap-siap gambar acuan... mcm tau je ada org nak tanya... hihihi

    BalasPadam
  6. Sue : banyak... meh la datang umah tolong makan... ;p

    BalasPadam
  7. salam kak, boleh kongsi resipi biskut roda lumpur/ intan terpilih?..terima kasih =)

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails