Selasa, 5 Mac 2013

Bandung... hari ke-2

huhu... malam tadinya... semua tido lena + senyap... sangat-sangat kepenatan... mana tak nya... jejak je ke bumi Bandung... terus jalan-jalan shopin... langsung tak check-in... dah malam...lepas dinner baru check-in...huh... memang tak pernah dibuat... 

hari ni hari ke-2... rancangannya Ibu Mary... kita akan ke Kota Jakarta... cadangnya untuk shopin di Tanah Abang... apa ada kat sana?...

 apapun pagi-pagi kena isi perut dulu... :)

 menu kat hotel - nasgor dan meegor...
nasib baik ada omelet yg sedap tu... :)

 lepas makan bergambar kat sebelah tpt makan - swimming pool... bestkan sambil makan sambil tengok org berenang... hihihii...

 terus je Jakarta... perjalanan mengambil masa 2 jam... masa ni berhenti rehat sekejap di 'rumah rehat'...
 'tutuk'... trademark Jakarta... jumpa benda ni kat jalan, maknanya dah sampai la kat kota Jakarta...
pusing-pusing keliling kota dahulu...

 ini dia bangunan shopin yg dituju - Tanah Abang

 mabuk kat celah telekung... hehe...
yg tudung merah itu kak long en.ejaM... yg kelek anak kecil tu Mak Su en.ejaM... 

 pilih... pilih... rp200 000 je Bukkk...

 lunch - nasi padang lagi...

 dalam kedai dia ada pelamin cantik... yg direct dari pintu utama dah nampak... nice...

 lain-lain kedai... tapi lauk sama... hari-hari ada gulai ayam... gulai telur... telur dadar... sambal kentang... pucuk ubi rebus... gulai nangka... ayam goreng... sambal ijou... daging dendeng...

 geng-geng 'makcik en.ejaM' dengan kawan-kawan diorg...

 jus avokado cuma rp15000... lebih kurang rm4-5... eh... saya suka la - sedap!
 lepas lunch pegi ke ITC... pun tempat shopin... tapi kat sini dah macam kat Pertama Komplek nun... saya tak teruja sangat... :(

 balik... dah penat shopin...
oleh sebab jarak perjalanan dari Jakarta ke Bandung mengambil masa lebih kurang 2 jam... jadi baik tido kan?... :)

 sampai Bandung dah malam... no more shopin... pegi makan je... kali ni makan di Dapur Sangkuriang... tpt ni femes - masakan Sunda... kalau pegi Bandung mesti diorg bawa makan kat sini...

 femes dgn ikan gurame goreng dia... haha... ikan goreng dgn sambal kicap jerrr...

lauk dia simple... ikan goreng... ulam-ulam... sambal belacan... dah kemudian sikit datang sayur campur dgn telur dadar dan ayam kicap... masa tu dah 'mentekedarah' tak pandang nak snap gambar dah... hahaha... 

2 ulasan:

  1. seronok jgk gie bandung ne kan...kalau ade ms gie melawat tpt gunung berapinya ...best

    BalasPadam
  2. kak, mana ole olenya...hahaha

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails