Selasa, 31 Januari 2012

kecik je aku rasa...

hari jumaat yang lalu... masa tengahari... 
rutin harian biasanya akan mengambil kakak berdua tu pulang dari sekolah dan hantar mereka ke rumah atuknya... tapi jumaat lepas rutin tersebut Maria gantikan dgn en.ejaM... atas sbb Maria nak keluar tengahari itu ke Jalan TAR... 

bukan keluar saja-saja pegi jalan tau... tapi... 1st step, pegi collect baju kurung yang Maria tempah... baju ni untuk digunakan semasa majlis kenduri adik bongsu en.ejaM nnt... tak lama lagi... kendurinya 5/2/12 dgn 11/2/12... biasa la kan bila collect kena la bayar... kena rm80 utk 2 pasang baju kurung... ok...

misi ke-2 ke jalan TAR juga... cari tudung... 2 baju baru tu warna dia tiada dalam koleksi Maria... jadi harus la cari tudung match dia... sampai kat kedai Turkuaz berkenan tudung dia... ambil 2 helai kena rm70...

step ke-3... cari kain untuk baju kurung anak... dah janji dgn kakak Laila... abah dia pun dah bagi duit suruh beli... so dah ada peluang keluar kan, harus sekali jalan... misi berjaya belikan kakak kain polkadot kat Kamdar rm40 untuk 5 meter... nnt minta nenek dia buatkan baju kurung untuk Laila & Nayli... ok settle...

next... pegi ambil baju melayu en.ejaM... hari tu dia tempah kat butik GAZ kat Medan Mara nun... itu mmg kedai febret dia... ok... call tanya baju dah siap... harga rm80... selesai...

sblum sampai Medan Mara singgah kat Pertama Komplek... cari kedai repair lens kamera... kedai tu depan BSN... dia kata bole repair dlm masa seminggu... kos rm200... ok la... malas fikir banyak... klu beli baru pun mesti lebih rm200... repair je la... toke kedai nak deposit rm100... balance bayar masa siap... erghhh...

masa tu baru Maria perasan duit dah takde dalam purse... yg ada cuma note kaler merah je... aduhhh... kecil betul nilai ringgit skrg ini rasanya... sampai ofis bila buat kira-kira balik... luak dekat 400... patut la dah takde duit... haiyerrr... tetiba je penin sekejap... ;p

kecik je nilai duit skrg ni... ergghhh... T_T


*owh... Maria dapat duit siling 50 sen baru... kecik je saiz dia... hampir sama dgn siling 20 sen skrg ni... pastu ringan... cuma lagi kaler dia lawa la - gold...
saiz duit kecik... nilai duit pun ikut kecik ke? 

8 ulasan:

  1. Mmg laju je duit tu mengalir. Tambah lagi gaji kita awal tu ari. Aku kira2 cam rasa eh, mana gi duit aku ni. Huhu.. Da sakan kat Langkawi lagi mau buat2 tanya kan? Huhu :D

    BalasPadam
  2. hehehe... sedor tak pe... ;p

    BalasPadam
  3. duit 20sen baru pun macam duit mainan je~~he~~

    BalasPadam
  4. Yela, ddk rumah pn duit mgalir laju jg. Su pun ada dpt dt 50sen dan 10 baru.. Jakun sgt, xpki pun.hihi

    BalasPadam
  5. tak pernah tgk lagi mcm mana bentuk la rupanya duit baru yer?

    BalasPadam
  6. bujal X : hehehe... yang 10sen lagi haru... dah la kaler silver... mcm duit 5 sen je rupanya... ;p

    BalasPadam
  7. suliana : sama la kita - simpan... ;p

    BalasPadam
  8. eelobor : ala... kita takde kamera la nak snap gambar duit baru tu...

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails