Jumaat, 20 Januari 2012

Nayli dah mula juga...

Alhamdulillah...
lepas kakak Laila... skrg Nayli pula dah mula belajar Al-Quran... 
mulanya macam tak percaya je... bila Nayli kata 'ustaz suruh bawa Quran'... 
Nayli tu dah la pelat... bila suruh baca Iqra' memang jelas pelat dia... masa Nayli mula baca Muqaddam pun Mama macam tak konfiden sangat... 

tapi skrg ni Nayli dah mula Al-Quran... iye harus percaya dengan kemampuan Nayli... Alhamdulillah... Nayli baru je masuk sekolah tahun 1... umur pun baru nak menginjak 7 tahun (beday dia bulan 12 nnt)... Nayli dah mula baca Quran... walaupun merangkak-rangkak dgn pelat sedikit... tapi boleh la diterima... syukur...

semasa Nayli mula belajar Quran, Mama tak sihat - jatuh terseliuh... jadi tak buatkan apa-apa untuk dia... sudahnya semalam order dengan pengasuh lama Mama - Kak Yati... minta dia buatkan mufin 50 biji untuk buat sedekah makan pd kawan-kawan mengaji Nayli... jadi la... Mama tak rajin nak buat pulut kuning bagai... kakak Laila hari tu pun Mama buatkan apam je... ;p

 Mufin yg kurang merekah kata Kak Yati... dia bagi lebih 50 biji... 
Alhamdulillah lagi... ada lebih utk kitaorg 'ngap'... ;p

Nayli nak Quran warna pink... gigih la Mama mencari kan... nasib baik dapat... ;p
adik Luqman plak sibuk gak nak enterprem dgn bola pink... cheh... ;p

3 ulasan:

  1. Alhamdullilah...
    tahniah kak Nayli...

    BalasPadam
  2. alhmdlh :-)moga terang hatinya..

    BalasPadam
  3. Tahniah Nayli, sejuk perut Ibu mengandung. :)

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails