Selasa, 15 Mac 2011

I need help !

T_T

ada 2 bakul kain baju kering
yg tunggu di lipat

ada 1 bakul kain yg sudah di sidai di ampaian
tunggu kering... kutip... dan nak kena lipat...

ada 1 bakul yg masih dalam mesin basuh
tunggu selesai cucian... nak sidai / keringkan... nak kena lipat...

ada 1 bakul lagi yg menunggu turn... kain baju kotor yg belum di cuci...
errrrrr...

cuci kain baju... saya ok
sidai baju... pun saya ok
lipat baju.... huhuhuhu... saya tak ok

tolong !
tolong !
tolong !!!
tolong saya lipat baju eh... ^_^


* ada cara tak yg lebih sistematik dalam pengurusan kain baju nih... letih la nak lipat kain... :(

12 ulasan:

  1. kita pun x suke lipat kain.. kat rmh dh mcm gunung dh.. tp klu balik kpg kena lipat jgk nnti cik abg bising.. hehe...

    BalasPadam
  2. hehehe... ada jugak geng rupanya... ;p

    BalasPadam
  3. meh sini saye tolong..hihii

    BalasPadam
  4. su pun tak lipat kain lagi, yg mgu lepas punya.. basuh menimbun, dlm bakul pun menimbun.. bila free baru lipat.. tak nak stress kepala, sebab tu longgokan kain diletakkan di bilik lain, supaya tak nmpk.. hehe

    BalasPadam
  5. Sue : nkorg baru ber-3... akak ni dah jadi 5... klu longgok kain... agak-agak jadi ape ???... hehehe...

    BalasPadam
  6. dulu masa anak2 kpah kecik, kakpah selalu lambak kain tengah2 rumah lepas tu panggil sumer orang kutip baju sendiri dan lipat sendiri. Mula2 tak cantik. lama2.. okay la.

    BalasPadam
  7. akak... Maria basuh baju mmg asing2 tiap-tiap sorang... so lepas dah kering pun masukkan balik dlm bakul masing-masing... buat masa ni mmg dah 'perintah' 2 org kakak tu utk lipat baju sendiri2... tp diorg lg cerdik... bawak masuk bilik... pastu diorg longgok je dlm almari memasing... sekali pandang kat bilik mmg dah kemas... bakul pun dah kosong... sekali bukak almari... Ya ampunnnn... T_T

    BalasPadam
  8. Ujie...masalah rutin tu....beli hanger banyak2..mana baju yg besar n blh digantung tak pyh lipat --gantung jer..tapi yg kecik kena PAKSA jugak askar-askar n ketua askar sekali..lipat..ha..ha..ha..

    BalasPadam
  9. kak, aku pun sama jugek!
    baju yang dah angkat dari hari ahad tak lipat lagi sampai hari ni.nak nanges....huwaaaaa!

    BalasPadam
  10. kak hawa : alamat penuh la almari sume nak di gantung... jgn roboh udah... ;p

    BalasPadam
  11. syida : nanges la... baju tu tetap tak terlipat... hihihii

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails