Selasa, 13 Mac 2012

jom lari dari rumah...

pagi ni... kat hot fm... sibuk cerita pasal adik Nurul Nadirah @ Dirang... dah sah - berita malam tadi pun kata mayat rentung kat ladang di Nusa Damai tu adik Dirang... Maria sedih dengan berita ni... tapi dalam masa yang sama marah pun ada... marah sebab perkara ni berlaku atas sebab kecuaian - ya... human mistake...

jadi... tolong la wahai kaum Ibu... tolong jangan terlalu konfiden lepaskan anak-anak kecil sebaya itu untuk pegi kedai ke... pegi pasar ke... kalau pegi taman permainan sekali pun... tolong la ikut teman sekali... jangan biar kanak-kanak kecil macam tu pegi sendirian...

tolong belajar dari kesilapan orang lain... 
dan jangan ulang kesilapan bodoh macam ni... :(

ok... habis cite budak hilang... tak mo dah sedih-sedih... elok je mood sedih... tetiba hot fm pasang lagu ni... emmm... dulu masa memula dengar mulanya macam best je lagu ni... lepas tu biasa la... Maria ni kalau dah berulang kali dengar... memang bole ikut la lirik lagu tu... tapi bila ikut nyanyi sama - rasa hairan...???
 biar betul lirik lagu ni... ajak anak gadis org lari dari rumah... yang si gadis pulak merayu minta dibawa lari...

Lirik 'Bawaku Pergi' - Kaka feat Zizan

bawa aku pergi
pacu laju-laju
kita lari dari realiti
bawa aku pergi
pacu laju lagi
malah kita
tak perlu kembali

tengah malam nanti
tolong jangan lupa
jangan mungkir janji
aku dah teruja
sudah cukup lama
aku tunggu saat ini
 
sejak kali terakhir kau hantar pulang
hidup sungguh sepi
tolong jangan bilang mama
tolong jangan bilang papa
malah jangan bilang teman karibmu
jangan bilang sesiapa

oh, buku merah jangan lupa bawa
moga-moga belum tamat tempoh
kali ini kita pergi lebih lama
pergi lebih jauh, ayuh

bawa aku pergi
pacu laju-laju
kita lari dari realiti
bawa aku pergi
pacu laju lagi
malah kita
tak perlu kembali

mata dalam kaca, topi berceloreng
sarung tangan hitam, atas muka ada topeng
hanya perlu siul, tidak tekan loceng
hero sudah sampai, cepat terjun dari loteng
kita terus ke sempadan aku pacu, engkau bonceng
bawa bekal air muka cuci aib bopeng
 
lari dari kewajipan, tanggungjawab ponteng
lari dari kenyataan, mula kisah dongeng
tinggalkan dataran, puncak dunia kita duga
tinggal kemewahan cuba cara hidup purba
lari-lari baling bola salji depan gua
sambil cari yeti kita boleh cari (what?)
 
tinggalkan dataran, puncak dunia kita duga
tinggal kemewahan cuba cara hidup purba
lari-lari baling bola salji depan gua
tidak jumpa yeti moga-moga jumpa syurga

bawa aku pergi
pacu laju-laju
kita lari dari realiti
bawa aku pergi
pacu laju lagi
malah kita
tak perlu kembali

bila kita pergi
apa kan berlaku
siapa kan peduli
siapa ambil tahu
hidup kita tempuh
untuk apa saja
tidak kira mana kembara membawa
kita kan bersama

oh, buku merah jangan lupa bawa
moga-moga belum tamat tempoh
kali ini kita pergi lebih lama
pergi lebih jauh, ayuh

bawa aku pergi
pacu laju-laju
kita lari dari realiti
bawa aku pergi
pacu laju lagi
malah kita
tak perlu kembali

lagu macam gini pun ada... tetiba hilang feel suka kat lagu ni... cheh...

eh... tak lupa juga... untuk kaum Ibu... tolong lah... tolong jangan ulang kesilapan yang nampak remeh macam kes Dirang... macam kes Nurin... macam kes Sharlene... nak remeh... tapi kesan dia... BESAR kan?

ok...bye... nak pegi mamam... ;p

10 ulasan:

  1. kejadian anak ilang cam gini, sangat menakutkan saya kak...

    BalasPadam
  2. Tu la pasal. Gerak btul rasa kat mak dia. satu hal la lepaskan budak 5 thn gi kedai, satu hal, bleh lak mak dia tak masak apa2.. dgr citer mak dia sebuk ber FB time tu kan. Apa la nak jadi oii... kami ni susah2 nak dptkan anak, tp derang ni simply2 je "buang" anak kan

    BalasPadam
  3. mak bapak kena selalu berjaga-jaga. kat luar tu memang ramai orang gila.

    BalasPadam
  4. aritu dh ade org komen dah lagu ni..
    jgn kata movie je kena penapisan.. sy rasa lagu pon kena ade penapisan gak.. lagu tah ape2 je... dr malaysia.. dr luar sama je..

    BalasPadam
  5. meluat tgk mak dia meraung2 kat tv.

    BalasPadam
  6. cikmot : bukan kamu je... akak pun takut...

    BalasPadam
  7. PUANSTOBERI : rasa nak luku je kan?... hehehe

    BalasPadam
  8. ibundo : itu la... kita pernah baca... kat malaysia ni dah makin ramai org yg stress... terlalu stress sampai jd masalah mental... itu la kat JB hospital bahagia tampoi dah dibesarkan lagi...

    BalasPadam
  9. cikbedahlaser : kan... ntah hape-hape lagu nih...

    BalasPadam
  10. syida : hahaha... ada juga geng perasaan aku... ;p

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails