Selasa, 17 Julai 2012

buku lagi...

yeay... saya suka... ;p
bukan senang nak dapat buku ni... dah merata-rata cari... rupanya mmg tiada dijual di kedai-kedai biasa... buku eksklusif keluaran Mardi... order online... 

tapi dah 2 minggu order dan bayar... buku tak sampai lagi... hati tak keruan... apa hal eh?
rupanya fax bank-in slip saya hilang ntah kemana (dah fax - diorg kata tak terima)... nasib baik Maria simpan lagi butir-butir pembelian... fax-kan semula... dan mereka kata akan poskan buku tersebut se-segera mungkin...

dan buku itu sampai jumaat lalu... ;p

 sampai dalam kotak saiz A4...

ini dia buku yg saya cari... Tumbuhan Ubatan Popular Malaysia... harga rm45 + rm6 (pos)
guna nya?... untuk Maria rujuk kegunaan pokok-pokok yg ada di laman Maria... kadang-kadang kita tahu sikit... jadi bila ada buku mcm ni... ianya jadi jelas... 

dari buku ini juga Maria dapat maklumat, ada sesetengah rumput / rumpai dilaman yg Maria selalu je cabut buang rupanya berfungsi sebagai ubat-ubatan... emmm... bagus kan... natural remedy... bukan senang tu... ;p

pihak Mardi juga lampirkan katalog buku / majalah keluaran mereka... emmm... ada beberapa lagi buku yg Maria berkenan... antaranya buku berkenaan cara penanaman pokok dengan buku berkaitan penyakit pada pokok / sayur tanaman... nanti-nanti la beli... study yg ada ni dahulu... ;p

2 ulasan:

  1. Ooo.. nak kena cari jugak buku pasal penyakit pokok ni. Kadang2 daun pokok mengerekot tapi tak tau apa sebab dan ubat apa nak bubuh.

    BalasPadam
  2. Saya biasa pergi Mardi Serdang lihat buku-buku terbaru keluaran Mardi. Terutama majalah Agromedia. Banyak maklumat berguna mengenai tanaman hortikultur khususnya. Ada la sesetengah tu saya beli. Ada pula saya simpan dalam senarai nak beli.

    Buku Mardi memang bermaklumat dan boleh dipercayai.

    Selamat membaca!

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails