Rabu, 25 April 2012

dialog ibu dan anak...

situasi - baru balik sekolah + dalam kereta...

anak : Mama, cikgu beritahu hari usahawan kena tukar buat hari ahad nanti... 29hb... tak jadi hari sabtu...

Mama : emmm... ok... abis tu?...

anak : lepas tu 30hb hari isnin cikgu kata cuti...

Mama : ok la... tapi kenapa cikgu tukar hari ahad?... cikgu ada beritahu tak?

anak : cikgu tak cakap kenapa... tapi kawan kelas kita ada cakap... 

Mama : cakap apa?

anak : masa hari sabtu tu... polis nak tutup jalan kat depan sekolah...

Mama : kenapa?

anak : sebab ada perlawanan BERSIH jalan kat situ...

Mama : aaaa???... 
(dalam hati gelak melampau... hahahaha... alahai anak lurusnya kamu...)

3 ulasan:

  1. kehkehkeh.. makcik ni baca pun gelak lah.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. perlawanan tu yang tak tahan... hehehe :)

      Padam
  2. alahai..anak2 itu sgt naif :)

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails