Jumaat, 26 Julai 2013

Salam 17 Ramadhan

rasa pantas sangat masa berlalu... sekejap sahaja Ramadhan sudah sampai dipertengahan... hmmm...kadangkala saya rasa ralat sangat dalam kehidupan saya... sibuk...sibuk yg kadangkala ntah apa-apa... amal ibadah utk Ramadhan rasanya masih belum seiring dengan hari-hari yang dilalui... :(

bila dipandang keliling rumah... terfikir pula tentang persiapan raya... aduhhh... nak kemas rumah bagai... hahaha...typical sungguh... macam la sebelum hari ini, rumah tak pernah berkemas... ceh

bila tengok anak-anak... masing-masing sibukkan baju raya... baju raya?... emmm...bila nak pegi shoping pula...nak beli baju lah... kasut la... seluar lah... itu yg nak dibeli... yg tempah - nak diambil... ok... mengaku sahaja... saya jeles bila baca blog org lain yg tayang baju raya baru dah siap ambil... hahaha (gelak setan disitu, kurus puasa aku ;p)

emmm... ni belum persiapan kuih raya... eh... saya mcm biasa la kan... harus la cuti awal utuk buat biskut raya... hehehe... tapi bahan baking untuk biskut pun tak shopin lagi... argghhh...bila nak pegi beli nih?
tahun ni kononnya tak mahu buat banyak biskut... nak buat yg febret si biskut cornflake rangup dengan biskut coklat intan terpilih tu je... biskut frambozen kenari dgn biskut tart teratai... tengok la kalau ada kerajinan tahap melampau...

duit raya... ni pun satu hal... masih tak pegi bank lagi untuk tukar note rm1 dgn rm5... hmmm... tahun ni nampaknya budget duit raya kena kecikkan sikit... dah 'big boss' tak bagi bonus sebulan kannn... dia bagi 'duit raya rm500' je... redho je lah... belanja la takat yg ada jerrr...


* semakin memahami perasan seorang Ibu...agaknya dulu masa aku kecik2 pun 'gitu' la bila dekat nak raya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails